Kan vi inte kramas istället för att hata?♥️

Varför mobba någon? Vad är meningen med att trycka ner människor och få en annan människa att må dåligt? Det kommer jag aldrig förstå. Jag kommer aldrig kunna förstå hur man kan ge sig på någon annan ”bara för att man kan" hur kan man skrika elaka saker efter den personen,nätmobba,ifrågasätta allt dem gör, trycka in personen i väggen i skolan och kanske till och med använda knytnävarna, ja listan är ju lång. Hur kan man vara ansvarig till att någon annan mår dåligt? Kan vi inte kramas istället för att hata?♥️

Jag vet att det inte är den utsattes fel – utan problemet sitter nästan alla gånger hos mobbaren. Hos mobbaren som mår dåligt själv och måste klanka ner på någon annan för att höja sig själv. Visst är det hemskt? Jag vet att personerna säger att dem mobbar dig för att du är annorlunda och inte passar dem osv – men jag vill berätta för er som är moboffer att felet sitter inte hos er utan felet sitter hos mobbaren. Den personen som mobbar har säkert dåligt självförtroende och blir stärkt av att klanka ner på människor. Men jag tycker det är gammalt att säga så  – det är aldrig okej att vara elak mot någon annan hur man en mår själv. Mobbning kommer alltid vara fel!

Alla mobbare borde tänka efter. Vill du vara ansvarig till att en person tar livet av sig? Mår du bättre av att skicka en dum kommentar på instagran bara för att du "stör" dig på någon?

Är det inte bättre att le åt människor istället för att sätta armbågen i sidan på dem?!  2013 är snart slut och har inte vi som människor kommit längre än att sprida hat??. Så tänk ett steg längre innan du trycker ner någon annan, och vi som får se mobbning måste bli bättre på att säga ifrån,du kan rädda någons liv  för det är inte okej någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback