KAOS!

Hej alla underbara folk!! Jag vet inte vad jag drabbats av men jag sitter på mitt golv och bara är. Jag har ett skitviktigt tal imorgon i skolan som jag borde träna till men jag bara hänger på mitt golv haha:-) Hålla tal inför publik är ju inte alltid det lättaste men här är 5 tips:
Tips 1.Försök att hålla en stadig blick det kan vara lite läskigt men en publik kan lätt bli uttråkad.
Tips 2.Börja inte svamla och prata massa strunt då kan man lätt tappa publiken.
Tips 3.Få folk att tro på det du säger,du kanske inte tror på det själv men så länge andra tror på det du säger så har du en intresserad publik så kommer ditt tal bli bra.
Tips 4.Håll en röd tråd hoppa inte från ämne till ämne,då kan din publik bli förvirrad.
Och det sista tipset,Tips 5:Va dig själv!
Hoppas det hjälpte!❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback