TURKIET 2013

Igår eftermiddag kom jag hem ifrån Turkiet. Det var väldigt surt eftersom det var slutet på sommaren och jag vill att sommaren ska vara för alltid!

Fast det är bra att skolan börjar nu så att rutinerna faller tillbaka(för att jag tror inte att vara vaken till 02:30 varje dag är så bra hehe)

Iallafall,Turkiet var underbart! Har aldrig slappnat av så mycket i hela mitt liv. Var också den roligaste semestern någonsin.

Jag och mamma åkte den 28 juli och André och Tompa åkte den 27(fanns inte tillräckligt med flygstolar) det var iallafall jätteskönt att åka med bara mamma för att då kunde vi gå och loda på landvetter hur mycket vi ville. Taxfree shopen och min nya älskling:Victoria Secret! Var nästan därinne en timma hehe. Så träffade jag mina grannar på flygplatsen. Dem skulle också åka till Turkiet,dock inte samma hotell:( Vi kom fram typ 2:30 turkisk tid.

Vi bodde på ett litet fint rosa hotell ca.500 meter ifrån stranden. Litet och mysigt. Jag och André hade ett rum och Mamma och Tompa hade ett rum våningen över oss.(Två tonåringar och två "snokande" vuxna blir lite trångt på 45 kvadrat) Dem ville se om vi hade vuxit ifrån slå ihjäl varandra stadiet. Jag tycker iallafall att det gick bra fast två veckor är nog den längsta tiden jag skulle klara av att bo ensam med min bror. Det var inte så att vi knödde på varandra utan det var mer irritation och frossa för vår AC måste vart trasig för på 29 grader så hackade man tänder och trodde att man satt i ett kylskåp:o

Fast vi sov ju inte inne på hotellet hela tiden. Varje dag gick vi ner till beach nummer 1 varje dag och låg där 4-6 timmar sen så gick vi hem till hotellet:duschade,tog en powernap och klädde upp sig inför kvällen.

Första veckan gick vi nästan bara till ett kebabställe och åt middag,men andra veckan gick vi till en massa olika restauranger. I lördags när mamma och jag var ensamma så åt vi jättegod plankstek på big ben. Sen så gick vi tillbaka till hotellet för att peppa inför en jättetidig hemresa söndag morgon:(
Det som smärtade mest var att säga hejdå till hotellets katt. Den var så ensam och jag ville bara ta han i famnen och springa iväg!,men trots allting var det en jäkla bra semester!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback