SOMMARJOBB

På måndag börjar jag mitt sommarjobb. Ska jobba på Netto i tre veckor från 7:00-13:30. Jag går ut 8:an men jag väljer att sommarjobba för att jag vill tjäna egna pengar som jag köpa vad jag vill för. Får ju månadspeng och pengar när jag fyller år,men dem räcker inte till allt,så jag såg detta som en bra chans att kunna tjäna pengar som bara är mina och som bara jag kan bestämma vad dem ska gå till.

Först var jag helt emot idén att slösa bort tre veckor av min sommar på att jobba,men någon gång kommer jag att flytta hemifrån och då lever jag inte på min mamma längre utan måste klara mig själv. Så ju tidigare jag börjar med att tjäna mina egna pengar desto bättre.

Fast om man inte vill sommarjobba kan jag förstå det. Istället bara festa,chilla och vila upp sig inför hösten. Vi är tonåringar(såklart vi lever efter "keep calm and party on") men som jag sa. Vi kommer inte ha våra föräldrar som försörjer oss utan någon gång kommer vi lämna dem och sköta oss själva. Ju fortare man lär sig det desto bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback