Barnmisshandel

Idag fick jag upp mina ögon lite mer för vad som egentligen händer i våran värld. På engelskan idag så visade våran lärare oss clip om barn som blev misshandlade,och jag kan ärligt talat säga att tårarna rann hela lektionen. Dem blev slagna,sparkade på,nypna och det är bara det fysiska. Barn som blir försummade,sexuellt utnyttjade eller emotionellt störda för att dem får sagt till sig att dem inte är värda något. Att detta händer varje dag. Trots alla lagar och regler som finns så händer detta varje dag! Jag är ju själv bara tonåring men ändå så ser jag på det så starkt för att det finns monster där ute som skadar oskyldiga barn/ungdomar. Det kan vara någon vi inte känner eller det kan vara någon som står oss väldigt nära. Efter idag så är det inget jag vill hellre än att utplåna det för gott! Inget barn/tonåring ska behöva uppleva misshandel. Det är vidrigt,och jag vill göra skillnad! Inte bara skriva men handla också så att det blir en förändring,för såhär får det inte vara! "Alla barn förtjänar en förälder,men inte alla föräldrar förtjänar ett barn"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback